duminică, 5 aprilie 2015

De Paște la Vatican

Nu e ciudat că același (dumne)Zeu învie la catolici pe 5 aprilie și la ortodocși pe 12? Nu putea să dea și el date clare pentru toată lumea? Ce mai contează? Vînzările cresc, iar popii se îmbogățesc.

Ce e aia, tati? Jar în mijlocul bisericii? Doar nu vrei să trecem peste el? Sau o faceți cumva în memoria celor pe care i-ați ucis în Inchiziție? Aaaa! E pentru lumînarea pascală! :))
Un tînăr îi ține papei cartea din care citește, cu foi aurite, iar altul îi ține microfonul. Cei doi stau în genunchi. Pe bune? Voi nu ați auzit de o masă? Și asta nu o dată, ci mereu! Sunt scîrbită!
Asta e cărarea spre altar? Suntem la nuntă cumva?

Ce mi-a plăcut a fost că nu am văzut oameni care să stea în picioare. Deci înghesuiala nu prea există, eventual dacă stai în bancă lîngă cineva gras. 
Preoții aceștia, arhiepiscopi sau cardinali, nu știu exact ce sunt, îmi amintesc de politicienii romîni. Mai au puțin și adorm. 

Au unii dintre ei niște priviri aproape criminale. 
Altceva ce mi-a plăcut a fost faptul că lecturile au fost citite în limbi diferite: franceză, portugheză, engleză, atît de băieți cît și de fete. Mă bucur că nu a fost discriminare în funcție de sex. 
Tipul ăsta este îmbrăcat la costum. Pe bune? Te crezi la nuntă? 

Preoții sunt aranjați în bănci în funcție de rang, astfel cardinalii, arhiepiscopii, episcopii stau mai în față și au lumînări mai mari. 
Preoții vicari au lumînări mai mici, iar plebea le are și mai mici. Mă întreb cîți dintre ei sunt cu adevărat virgini. :-P

Ce nu mi-a plăcut a fost existența celor două gărzi puse în fața altarului. Care e rostul lor? Nu se presupune că suntem în casa Domnului? Dacă aveți camere să transmită în direct pe tot mapamondul, vă puteți permite doar două gărzi? 
Alt aspect care nu mi-a plăcut au fost perdelele roșii care stăteau la marginea băncilor. Pentru ce? Să nu iasă plebea pe acolo, ci doar pe margini? Măcar sunt un suport bun pentru lumînări.
Cîți bani ați cheltuit pentru a face figurine din aur? Din plastic nu erau bune sau deloc chiar? Aur pe cărți, aur pe foile lor, aur pe veșmintele preoților, aur peste tot!

De ce în cor sunt numai bărbați și băieței? Să vă satisfaceți voi mai bine nevoile? 

Crucea cu Isus în halul ăla vă place? Mi se pare mie sau îl cam umiliți? Totuși, a fost un tip care a schimbat lumea. Ar trebui să îi faceți o cruce mai frumoasă. 


Papa citește de pe foi predica. Merită să mergi pînă la Vatican, să cheltuiești bani pe drum, pe mîncare, să îl vezi pe moșneag cum îți citește de pe niște foi? Asta pot să fac și eu singură acasă!

10 oameni spălați pe creier au ales să fie botezați în această seară magică! Mi se pare mie sau papa o cam strînge pe fetiță cu mîna de cap? 
Un băiat stă în genunchi și ține microfonul pentru a vorbi papa în momentul botezului. Pe bune? Care e logica? Nu aveți microfoane fără fir?
Papa îi pupă pe cei cărora le-a dat mirul? Nu-mi vine să cred! De asemenea, papa și vreo trei preoți simulează un sărut. 
Ce mi-a mai plăcut a fost organizarea de la final. Toți își știau locul și au ieșit frumos în șir indian. 

Oare nu pentru asta am venit la biserică? Să ne rugăm, să arătăm cît de buni suntem unii cu alții și cît de umili suntem în fața preoților?











Dacă Isus a spus că Dumnezeu nu se află în temple construite de mîna omului, conform cărții Faptele apostolilor (17, 24) de ce e nevoie de biserici? De ce sunt necesare sărbători păgâne creștinizate? Oare nu pentru a se îmbogăți preoții pe seama enoriașilor creduli, manipulați și vulnerabili?

P.S.: Știi care e cel mare avantaj al slujbei de Paște? Că după mă pot uita în voie la filme pentru adulți. Ye ye ye yey!

P.P.S.: Pozele pentru acest articol au fost realizate în timpul transmisiunii live via youtube.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

 photo signature_1_secretedezbracate.gif